imunitate echilibrată

 

Sfaturi esențiale

pentru o imunitate echilibrată

imunitate echilibrata

 

Secretul pentru un organism sănătos este ascuns într-un sistem imunitar echilibrat.

 

Vrem să te ajutăm să eviți bolile, învățându-te despre legatura dintre nutriție și sistemul imunitar.

Perioada ce o trăim ne face să fim foarte speriați când cineva din jurul nostru tușește sau strănută. Nu contează că suntem la cumpărături, la lucru sau chiar acasă. În această situație, cu toate măsurile de prevenție ce le-ai luat (spălat cât mai des pe mâini și cât mai corect, purtat mască, evitat să îți atingi gura, nasul și ochii cu mâinile, păstrezi distanțarea socială, etc.), crucial pentru apărarea organismului tău este sistemul imunitar.

O nutriție corectă este esențială pentru menținerea unui sistem imunitar sănătos. Acesta ajută la combaterea agenților patogeni, cum ar fi virusurile și bacteriile.


Ce nu poate face o dietă sănătoasă 

În timp ce o dietă sănătoasă poate face multe lucruri, aceasta nu poate împiedica un agent patogen, cum ar fi coronavirusul (COVID-19), să intre în corpul tău.  Dacă urmezi recomandările autorităților, ajuți la prevenirea infecțiilor. Dacă totuși te infectezi, singurul tău aliat rămâne sistemul imunitar.


Ce poate face o dietă sănătoasă

O dietă sănătoasă oferă nutrienți esențiali pentru a ajuta la consolidarea răspunsului imun al unei persoane pentru a lupta împotriva agenților patogeni. Alimentele bogate în vitamina A (sau beta-caroten), vitamina C, vitamina E, vitamina D, antioxidanți și alți nutrienți îți mențin  functionalitatea optima a sistemului imunitar.


Mănâncă în culorile curcubeului –  adaugă culoare în farfurie 

Știai că diversele culori din alimente reprezintă diferiți nutrienți, antioxidanți și fitochimicale?

imunitate echilibrata chiromedica ababi radu

 

Aceste elemente sunt esențiale pentru menținerea unui sistem imunitar echilibrat. 

 

Cu toate că alimentele sau dietele specifice pentru stimularea imunității nu te vor putea proteja de contactarea COVID-19, știm că un sistem imunitar sănătos poate oferi organismului tău o protecție suplimentară pentru a lupta împotriva acestuia, dacă esti expus. 


Următoarele elemente joacă un rol important în sprijinirea dezvoltării și funcționalității sistemului imunitar: 

1.     Portocaliu = beta-caroten

Dovleacul, cartoful dulce, morcovii și mango sunt alimente bogate în beta-caroten. Acesta s-a dovedit că oferă protecție pentru plămâni  (ajută mai ales la prevenirea bolilor respiratorii) și stimulează imunitatea. De asemenea, portocala, spanacul, roșiile și broccoli sunt surse bune de beta-caroten. Totuși cea mai bună sursă de beta caroten se găsește în uleiul de ficat de pește mai ales cel de cod. 


2.     Soarele și Vitamina D

Sunt elemente importante pentru susținerea funcțiilor sistemului imunitar și combaterea infecției. Alimentele bogate în vitamina D sunt ciupercile, peștele gras precum somonul și ouăle. De asemenea, dacă tot suntem obligați să păstrăm distanțarea socială și #stăm acasă, relaxează-te și tu 2-3 ore pe zi la soare pe balcon, pe terasă sau în grădină. 


3.     Vitamina C

Vitamina C susține sistemul imunitar prin stimularea formării de anticorpi. Vitalizează-ți dieta adăugând alimente bogate în vitamina C precum  citrice (portocale, grapefruit, mandarine), ardei roșu, papaya, căpșuni, roșii (sau suc de roșii), fructe de pădure, pepene, broccoli.

imunitate echilibrata chiromedica


  

4.     Vitamina E

Aceasta funcționează ca un antioxidant. Ea poate susține funcția imunitară, încetinește îmbătrânirea organismului menținând astfel funcționarea optimă a organelor. Include vitamina E în dieta ta prin urmatoarele alimente: semințe de floarea soarelui, migdale, uleiuri vegetale (cum ar fi uleiul de măsline), germeni de grâu, șofran, alune și unt de arahide. 


5.     Vitamina A

Aceasta ajută la reglarea sistemului imunitar și la protejarea împotriva infecțiilor, păstrând pielea și țesuturile de la nivelul gurii, stomacului, intestinului și sistemul respirator sănătoase. Obține această vitamină din alimente precum cartofii dulci, morcovi, broccoli, spanac, ardei roșu, caise, ouă. 


6.     Proteinele

Acestea joacă un rol important la nivelul sistemului imunitar al organismului, în special pentru vindecare și recuperare. Consumă o varietate de alimente proteice, inclusiv fructe de mare, carne slabă, carne de păsări de curte, ouă, fasole, mazăre, nuci și semințe nesărate. 


7. Păstreaza-ti bacteriile fericite 

Probioticele sunt bacterii „bune” care intrețin sănătatea sistemului digestiv. Pot fi găsite în alimente fermentate precum iaurt, chefir și sana. Probioticele se găsesc și în următoarele alimentele: legume, fructe, nuci, semințe, fasole și cereale integrale. Limitează alimentele zaharoase și alcoolul, deoarece acestea îți pot perturba bacteriile intestinale. 


8. Tine zincul sub control 

Zincul nu numai că ajută sistemul imunitar să combată bacteriile invadatoare și virusurile, ci ajută la vindecarea rănilor și este important pentru simțul gustului și al mirosului. Zincul se găsește în germenii de grâu, fasole, nuci și tofu. Se găsește și în carne și fructe de mare. 


 

Alți nutrienți, inclusiv vitamina B6, B12, cupru, folat, seleniu și fier pot,  să sprijine dezvoltarea sistemului imunitar al organismului și joacă un rol important în stilul alimentar avut, contribuind la sănătatea ta.  

 

Toate celelalte recomandări ale unui stil de viață sănătos promovat și sustinut la CHIROMEDICA Health & Wellness Center de către echipa de nutriționiști sunt, de asemenea, importante pentru menținerea unui sistem imunitar echilibrat.

Noi recomandăm în plus mișcarea zilnică și suficient somn, într-un cadru liniștit. Uneori acestea pot face minuni.

 

Ideal, pentru a avea o imunitate echilibrată este sa obții nutrienții de care am vorbit în acest articol din alimentele consumate zi de zi și nu din suplimente alimentare.

imunitate echilibrată ababi radu chiromedica

 

Dacă îți dorești foarte mult să ai o imunitate echilibrată dar este foarte complicat să combini aceste alimente în așa fel încât să obții doza necesară zilnică de nutrienți, apelează la specialiștii clinicii noastre pentru a-ți întocmi un plan alimentar personalizat pentru tine. Astfel știi sigur că ai făcut tot ce ține de tine pentru a-ți echilibra sistemul imunitar. 

Programează-te acum, folosind formularul de mai jos.

Acum nutriționiștii noștri sunt disponibili pentru tine și online! Te așteptăm cu drag la CHIROMEDICA Health & Wellness Center.   

Grija noastră este sănătatea dumnevoastră!     

nutritionist bun cluj

Ababi Radu Cătălin – Nutriționist Dietetician – CHIROMEDICA Health & Wellness Center

PROGRAMEAZĂ O CONSULTAȚIE

Cu noi ai rezultate garantate sau primești banii înapoi! 

Chiromedica - Health & Wellness Center

Str. Oltului Nr. 47
400600 Cluj-Napoca
Romania
Phone: 0770296601
Secondary phone: 0771024163
Orar de functionare:

luni 
marți 
miercuri 
joi 
vineri 

 

 

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

2018 © Copyright - CHIROMEDICA - Health & Wellness Center

Digital Marketing by onedigital

error: Content is protected !!