leziuni umar

Parte din munca noastră, desfăşurată la CHIROMEDICA Health & Wellness Center, este tratarea unor afecţiuni întâlnite frecvent la sportivi.

Am tratat diferiţi sportivi, de la amatori, la practicanţi de atletism, jucători de fotbal, practicanţi ai fitness-ului la nivel profesional, practicanți de judo şi gimnaste: 

leziunile coloanei vertebrale la sportivi

Marius Berbecuț – Fitness Professional/Personal Trainer/Group Fitness Instructor

leziuni sportive

Adrian Petre – Bronz la Campionatul mondial de judo, Florida 2016 și deținător al recordul mondial la flotări pe dosul palmelor – 631 repetări în 15 minute

leziuni coloana lombara

Sanda Belgyan – Atletă participantă la Jocurile Olimpice Rio 2016

De-a-lungul timpului am întâlnit afecţiuni rare, dar cele mai comune lucruri pe care le vedem aproape zilnic sunt leziunile de la nivelul umărului și probleme de spate. Pe baza experienței noastre, dorim să vă oferim o nouă perspectivă asupra acestor leziuni, ceea ce poate contribui la revenirea cât mai rapidă pe „terenul de joc”, într-o stare de sănătate exemplară.

Începem prin a vă atrage atenţia !!!!!

Dacă aveți dureri care au durat mai mult de trei zile, fără nici o îmbunătățire, atunci categoric aveţi nevoie, cât mai curând posibil, de un chiropractor şi de exerciţii fizice. Găsiţi pe cineva priceput și în care să aveți încredere.

1. Coloana vertebrală lombară

leziuni umar

Nagy Szilard – Personal Trainer

Coloana vertebrală lombară oferă sprijin şi distribuie greutatea în mod egal, de la nivelul bazinului la picioare (membrele inferioare). În cazul în care articulațiile unui individ nu funcționează corect, sau muschiul fesier este inflamat, se crează o predispoziție pentru o afectare a coloanei vertebrale lombare. Cea mai frecventă afecţiune întâlnită la sportivi este subluxaţia vertebrelor lombare.

Practic, fațetele articulare sunt situate pe porțiunea posterioară și inferioară a fiecărui segment vertebral. Fațetele articulațiilor orchestrează mișcare și asigură stabilitatea coloanei vertebrale lombare. Atunci când aceste articulații sunt blocate în mod repetat, la fel ca în cazul îndreptărilor, lichidul sinovial şi cartilajul articular se pot inflama şi astfel se poate produce durerea. Cu această inflamaţie, un individ simte durere în cazuri de hiperextensie, rigiditate dimineața și chiar dificultate în poziția așezat pe scaun.

Durerea este atenuată în momentul în care coloana lombară se află în flexie (trunchiul fiind aplecat înainte). O subluxație lombară este întâlnită atunci când există solicitări mecanice excesive plasate asupra mușchilor și / sau a ligamentelor. Un individ poate simţii un disconfort crescut în mișcările de rotație.
Atunci când se suspectează o leziune a coloanei vertebrale lombare, apelaţi cu încredere la un chiropractor. Întrerupeţi antrenamentele excesive, putând continua să antrenati usor fesierul mijlociu, cvadricepşii şi chiar musculatura abdominala. Încercaţi atunci când staţi în picioare să păstraţi o postură corectă, trăgând umerii în spate, pieptul înainte, iar abdomenul tras şi privirea paralelă cu solul.

Opreşte antrenamentele epuizante, însă nu te opri din mișcare !

Mişcarea şi nutriţia corectă aduc substanţe nutritive benefice pentru structurile coloanei vertebrale. Recomandăm minim mersul pe jos timp de treizeci de minute pe zi, mai ales în timpul primei săptămâni. Progresiv săptămânile urmatoare puteți face exerciţiile recomandate de chiropractor, crescând în intensitate.

Iată câteva dintre sfaturile noastre pentru o coloană lombară sănătoasă:

• În timpul antrenamentului, nu folosiţi greutăţi excesiv de mari dacă nu reuşiţi pe timpul execuţiei să păstraţi o postură corectă.
• În momentul în care folosiţi greutăţi deasupra capului, fixaţi coloana înainte de începerea exerciţiului.
• Încălziţi fesierul mare înainte de antrenament.
• Genuflexiunile cu bara pe spate pun mare sarcina pe coloana lombară.
• Genuflexiunile cu bara în faţă sunt foarte bune pentru postură.

2. Leziunile umărului

Leziunile umărului constau, de obicei, în bursita sau tendinita unui mușchi de la nivelul umarului. Cu siguranţă la un moment dat ai căutat pe google una dintre aceste afecţiuni. În general, apariţia acestor leziuni are ca şi efect o disfuncție biomecanică a umărului. Astfel un mușchi sau un grup de mușchi diferiţi au preluat cererea mecanică sau au fost folosiţi excesiv într-un stadiu de oboseală. Ce s-a întâmplat ? Ai un umăr inflamat, dureros.

leziuni umar

Marius Berbecuț – Fitness Professional/Personal Trainer/Group Fitness Instructor – terapie chiropractică

Odată cu debutul unei afectiuni la nivelul umărului, primul lucru recomandat este oprirea inflamaţiei. Acest lucru înseamnă repaos sau cel puţin evitarea antrenamentelor care implică folosirea umărului. De cele mai multe ori, oamenii acţionează asupra musculaturii umărului inflamat, utilizând o minge de tenis, pentru a masa direct zonele inflamate. Noi recomandăm, să lăsaţi umărul în pace, în stare de repaus, fără să-l mai agresaţi cu diferite activităţi.

Al doilea lucru foarte important de făcut este să acordaţi o atenție deosebită posturii dumneavoastră. O parte din durerile de umăr pot fi diminuate prin adoptarea unei posturi corecte, angrenând muşchii spatelui, muşchii abdomenului, muşchii braţelor şi chiar muşchii picioarelor. Postura ideală constă în tragerea umerilor pe spate şi scoaterea pieptului înainte, iar privirea să fie paralelă cu solul, astfel încât capul să fie aliniat direct peste umeri (perpendicular).

În cazul în care persoana care vă supraveghează, vă dă undă verde pentru a reîncepe antrenamentele, noi vă recomandăm să începeţi uşor și să vă asigurați că umerii funcționează corect din punct de vedere biomecanic. De asemena, vă recomndăm ca cineva să vă urmărească şi să se asigure că omoplaţii dumneavoastră sunt în jos și înapoi (umerii traşi pe spate şi pieptul scos înainte). În situaţia în care nu veţi respecta recomandările, din păcate, veţi continua să vă accidentaţi.

Iată câteva dintre sfaturile noastre pentru umeri:

• Încălziţi şi mobilizaţi umerii, braţele și coloana vertebrală înainte și după antrenamente.
• Încălziţi musculatura spatelui.
• Încălziţi, cu ajutorul flotărilor, musculatura pieptului.
• Faceţi flotări cu coatele apropiate de corp şi cu coatele departate de corp.
• Nu uitați să păstraţi spatele drept şi umerii pe spate înainte de orice.

Acestea sunt doar câteva sfaturi ce au avut rezultate uimitoare pentru pacienții noştri.

Acest articol nu este conceput pentru a fi o carte de evaluare fizică, ci trebuie luat sub forma unor recomandări.

După cum am mai spus, dacă aveți dureri sau disconfort care persista timp de mai mult de trei zile, aveți
nevoie de consultul unui chiropractor.

leziuni umar

Andreea Mihaly – Fitness Model

leziune sportiva

Andreea Mihaly – Fitness Model

În cadrul centrului de chiropractica CHIROMEDICA Health & Wellness Center îşi desfăşoară activitatea chiropractori autorizaţi, cu o vastă experienţă în abordarea afecţiunilor coloanei vertebrale şi problemelor musculare, iar scopul nostru este de a trata aceste afecţiuni, oferind o metodă de tratament cu efecte de lungă durată.
Grija noastră este sănătatea dumnevoastră !
Vă aşteptăm cu mult drag la CHIROMEDICA Health & Wellness Center !

PROGRAMEAZĂ O CONSULTAȚIE

Chiromedica - Health & Wellness Center

Str. Oltului Nr. 47
400600 Cluj-Napoca
Romania
Phone: 0770296601
Secondary phone: 0771024163
Orar de functionare:

luni 
marți 
miercuri 
joi 
vineri 
Write a comment:

*

Your email address will not be published.

2017 © Copyright - CHIROMEDICA - Health & Wellness Center

Digital Marketing by onedigital

error: Content is protected !!